Malowanie proszkowe


























Malowanie, lakierowanie proszkowe
Przygotowanie podłoża do malowaniaPrzed przystąpieniem do malowania proszkowego należy usunąć z powierzchni malowanego przedmiotu wszelkie zabrudzenia. Następnie należy przeprowadzić:
- odtłuszczenie;
- obróbkę strumieniowo-ścierną ( śrutowanie lub piaskowanie);
- odpylanie.
Farby proszkowe ze względu na doskonałe właściwości powstających powłok proszkowych, brak rozpuszczalników, niskie koszty aplikacji i wysokie możliwości odzysku, zaliczają się do najlepszych rozwiązań w dziedzinie nowoczesnego i przyjaznego środowisku powlekania powierzchni.
Malowanie proszkowe polega na nakładaniu naelektryzowanych cząstek (50-100 μm) farby proszkowej na powierzchnię przewodzącą metalu. Osadzona warstwa proszku utrzymuje się na powierzchni malowanego detalu dzięki siłom elektrostatycznym.
W malowaniu proszkowym stosuje się dwie podstawowe techniki elektryzacji i nakładania farby proszkowej:
- natrysk elektrostatyczny – metoda wysokonapięciowa 40-100 kV, potocznie zwana „koroną”,
- natrysk elektrokinetyczny – metoda triboelektryzacji, tarciowa, zwana „tribo”.
Następnie pokryte farbą elementy są nagrzewane do temperatury 160-200°C, w rezultacie czego proszek ulega stopieniu i polimeryzacji. Uzyskana powłoka lakiernicza jest odporna na korozję, chemikalia, wysoką temperaturę i uszkodzenia mechaniczne.
Jakość i technologia - trzy systemy:
Q1 - Najlepsza jakość - elementy i konstrukcje do stosowania na zewnętrz obiektów:- śrutownie ( stal gruba) lub fosforanowanie żelazowe ( stal cienka);
- aplikacja podkładu epoksydowego;
- polimeryzacja podkładu w piecu;
- schładzanie;
- aplikacja nawierzchni poliestrowej w danym kolorze RAL;
- polimeryzacja nawierzchni w piecu.
- śrutowanie ( stal gruba);
- alikacja podkładu epoksydowego;
- aplikacja nawierzchni poliestrowej w danym kolorze RAL;
- polimeryzacja powłoki dwuwarstwowej w piecu.
- śrutowanie ( stal gruba) lub fosforanowanie żelazowe ( stal cienka);
- aplikacja nawierzchni poliestrowej w danym kolorze RAL;
- polimeryzacja powłoki jednowarstwowej w piecu.
Elementy ze "stali grubej":
- dlugość standardowa - do 3 m ( opcjonalnie 6,5 m);
- szerokość - do 1,6 m;
- wysokość - do 2,3 m;
- przygotowanie podłoża do malowania - śrutowanie.
Elementy ze "stali cienkiej":
- dlugość - do 3 m;
- szerokość - do 0,8 m;
- wysokość - do 1,7 m;
- przygotowania podłoża do malowania - fosforanowanie żelazowe.
Wymagania dla Klientów:
- powierzchnia detalu musi być surowa ( zalecane jest wcześniejsze wypiaskowanie);
- powierzchnia detalu nie może być ocynkowana; malowanie detali ocynkowanych jest możliwe wyłącznie na podstawie odrębnych ustaleń.
- powierzchnia detalu musi być wolna od jakichkolwiek zanieczyszczeń takich jak np. kleje, silikony, niezmywalne w roztworach wodnych uszczelniacze itp.
- powierzchnia detalu musi być wolna od zanieczyszczeń typu rdza, zendra, zgorzelina;
- detal powinien być wykonany ze stali konstrukcyjnej o podobnym składzie chemicznym;
- w przestrzeniach wewnętrznych detalu nie może występować woda, inna ciecz lub materiał ( np. smar, wełna mineralna, drewno, styropian itp);
- detal musi być wolny od wszelkich uszkodzeń mechanicznych typu rysy, wgniecenia, odkształcenia itp;
- krawędzie detali przeznaczonych do malowania muszą być ogradowane: spełniać normę : PN –EN ISO 12944-3;
- detale muszą posiadać otwory technologiczne umożliwiające zawieszenie detali do malowania - ślady po zawieszkach nie są uznawane jako wady;
- dla konstrukcji spawanych, zgrzewanych, nitowanych istotne jest: - spoiny powinny być ciągłe, bez porowatości i bez odprysków pospawalniczych; - elementy przylegające do siebie płaszczyznami posiadające mikroszczeliny stanowią źródło korozji ( bez możliwości zamalowania) – powierzchnie takie nie są podstawą do reklamacji;
- procentowy skład chemiczny materiałów, z których wykonane są detale musi odpowiadać odpowiednim normom DIN, EN lub ISO;
- dla elementów pasowanych należy uwzględnić luz technologiczny powiązany z grubością farby ( ok. 0,1 mm);
- gwinty, otwory i inne miejsca, które nie mogą być pomalowane, należy zabezpieczyć termoodpornymi zatyczkami/taśmami lub zaznaczyć w dostarczonej do lakierni dokumentacji.
Pakowanie:
- nie świadczymy usług pakowania pomalowanych elementów na czas transportu.
Dodatkowe informacje:
-
Kontakt
- Jarosław Kowalewski, tel. 694 485 053 , (29) 645 74 22
- Paweł Fedko, tel. 512 004 367 , (29) 645 74 21
- Zapytanie Ofertowe - Usługi antykorozyjne - Malowanie proszkowe